Flexibelt fastighetssystem

Använd Incit Xpand via webben eller mobilen
För bästa effekt kan våra kunder själv välja vilka enheter de vill arbeta i. Incit Xpand är ett flexibelt system, där Incit Xpand Desktop är utgångspunkten. Systemet kan även användas via mobil för maximal effektivitet.

Kommunicera med huvudsystemet via mobiltelefon eller handdator. Spara tid och resor – sköt administration via handdatorn.

 

Incit Xpand Smart Start
Kom igång med ert nya fastighet- och affärssystem snabbt och kostnadseffektivt. Med Incit Xpand Smart Start får fastighetsbolag ett affärssystem med heltäckande funktionalitet inom förvaltning, drift, underhåll och ekonomi – allt i ett system och en databas som tillgängliggörs för olika användare i de olika gränssnitten klient, webb och mobila enheter.

Incit Xpand Smart Start är en standardiserad version av Incit Xpand som bygger på våra erfarenheter av drygt 400 implementeringar.

  • HELTÄCKANDE FUNKTIONALITET
  • EN DATABAS – 3 GRÄNSSNITT
  • AUTOMATISERADE PROCESSER
  • INDIVID- & ROLLBASERAT
  • VISUELLA FAVORITER
  • BIM-IMPORT

 

Xpands Modulgrupper

Gemensamt

Gemensamt

Ett enda system för fastighetsförvaltning och ekonomi.

  • Fastighetsbas
  • Attest
  • CRM
  • Kulturhistoriska objekt
  • Lagerhantering
  • Ärendehantering
  • Projekt
  • Dokumentarkiv & Viewer
  • Blankettsystem
  • E-learning
  • BIM-import
Drift

Drift

Snabb distribution av arbetsorder och enkel felanmälan.

  • Energiuppföljning
  • Ärendehantering
  • Felanmälan
  • Nyckelhantering
  • Besiktning
  • Lager- och förrådshantering
Upplåtelser

Upplåtelser

Smidig hantering av boendeinformation, hyror och avtal.

  • Hyra
  • Bostadsrätt
  • Tomträtt
  • Arrende
  • Avtal
  • Omsättningshyra
  • Preliminär debitering
  • Kösystem
  • Nyckelhantering
  • Meldemshantering
Underhåll

Underhåll

Full kontroll över ditt underhållsarbete med statusbedömning.

  • Tillvalsbutiken
  • Planerat Underhåll
  • Statusbedömning
  • Hyresgäststyrt lägenhetsunderhåll
Ekonomi

Ekonomi

Fullständigt ekonomisystem anpassat efter dina behov, nu och i framtiden.

  • Redovisning
  • Budget
  • Fakturering
  • Leverantörsreskontra
  • Kundreskontra
  • Anläggningsreskontra
  • Projekt
  • Inköp
  • Attest
  • Lånehantering
  • Avtal
  • Momsjustering
Anläggning

Anläggning

Effektiv hante­ring av kontrakt med leverantörer, hyresgäster och samarbetspartners.

  • Bokningssystem
  • E-Inköp
  • Besök & Reception
  • Avtalshantering
  • Städning
  • Enkäter & Formulär
  • Energihantering
  • Grafik & CAD
  • Beläggningsanalyser

Populära funktioner & tjänster

”Jag använder Kostnadsboken och jobbar framför allt med ”Planerat underhåll”. Det har visat sig att vår långtidsplanering av fastighetsunderhållet har blivit väldigt träffsäker."

Lars Holmqvist – Underhållsplanerare, Higab

"Vi har samlat flera system i ett, och kan få en sammanställning av information på ett mycket tydligare sätt."

John Einar Jakobsen, systemadministratör, Forsvarsbygg

"När jag började arbeta med Xpand tog jag in verkligheten i programmet och anpassade det efter våra behov."

Hans Gustafsson, ansvarig för fastighetsunderhåll, Arvika pastorat

"För att administrera 66 000 bostadssökande och nästan 2 000 uthyrningar per år är det viktigt med ett bra system."

Per Viklund, projektledare, Uppsalahem

"Då kvalitet är ett av ledorden för SVEFAB känns det naturligt att använda sig av denna lösning, både ur säkerhets-, tids- och kvalitetssynpunkt."

Jimmy Könick, IT-Kvalitet- och Miljöansvarig, SVEFAB – Svealands fastighetsteknik

Några av våra användare

Fyll i dina uppgifter så kontaktar vi dig
Vad gäller ditt ärende?